måndag 2 maj 2011

Måndag, sköna måndag!

Energin på topp. Långlångrundan 'gådd' på förmiddagen. Lite svalare igen, men Morrten tyckte det var skönt. Inte alls lika flåsig och seg mot slutet som tidigare. Eller så börjar lillprinsen få lite kondis! Murarkillarna vinkade från sin vägg och allt gick i invanda mönster. Härligt! Handling och hämtning av norrlandspaket till Maja på Konsum på hemvägen. Dagarna ser rätt så lika ut! Men det är bara att passa på, det blir ingen prommis på onsdag eftersom jag jobbar då. Imorgon hinner jag nog innan jag behöver åka. Ska faktiskt bli skönt att lämna över ansvaret ett par dagar igen :)

Maja har varit på spirometri idag, och den visade att hon behöver sina inhalationer x2 varje dag. Plus en annan sort vb. Inte som den här mamman gjort, bara gett henne vid behov... astman finns där. Jaja, det kunde vara värre. Skärpning. Undrar om det är så att barn till vårdpersonal kanske får vänta lite extra innan vård söks? (Det är knappt jag vågar tala om det men Maja har nog haft ett par lunginflammationer som i efterhand egentligen borde ha påbörjat behandling ett par dagar tidigare...) Det är nog så i den här familjen i alla fall. Jag hörde för ett tag sedan om en mamma som sökte akutsjukvård för sitt barn med värk i örat. När man frågade hur länge barnet hade haft ont svarade mamman: En kvart! Eh, hallå! Vård ska sökas när vård behövs! Den mamman hade nog aldrig hört talas om egenvård...

.........
Dagens: långlångrundan, lite sega ben så ingen jogging bara snabb gång, 14.02 km och 1117 kalorier brända. Tacka fasen för att jag fryser och är HUNGRIG! Jag till och med vaknar vissa nätter av att jag är vrålhungrig! Men kroppen får ta av överflödet ;)

Inga kommentarer: