fredag 6 maj 2011

Fredagsmys!

Jag känner mig väldigt slö! Ingen promenad och inget kutande sen i tisdags. Nej shit var det inte måndags? Jo visst! Usch så jobbigt det blev nu. Får skylla på Norgejobb och norrlandsbesök. Imorgon blir det inget heller för då är jag ensam med barnen till långt fram på natten. Jag måste!! helt enkelt ställa mig på CTn och trampa! Nu om en stund. Dessutom har jag druckit vin i veckan... =många kalorier! Nu är jag ute på tunn is ;) måste ta mig back in business igen! Haha! Skojar! Jag kan faktiskt unna mig lite av livets goda ibland!

Maja är på party hos dagiskompis ikväll. De skulle ha baklängesparty. Jag hade ingen aning om vad det var, men det var nåt som hade varit på Bollibompa sa kompisens pappa! Man börjar med efterrätten och slutar med middagen... baklängesparty! Säkert en given succé för barnen! Och jag diggar pappan som orkar ordna nåt sånt här en fredagskväll, trots att dottern inte ens fyller år. Utan bara för att. Imponerande!

De två små sover sedan en stund, underbart när klockan blir strax efter sju och lugnet lägrar sig. De är ena riktiga energitjuvar de små huliganerna...

Imorgon hoppas jag på sol och varmt trädäck och uteaktiviteter. Äta lunch utomhus! Prommis till lekparken... Ja en slapp mamma-barndag! Ska kolla runt hos olika bemanningsbolag och spana in deras sommarjobb imorgon också! Som sjuksköterska är man väldigt attraktiv på sommaren. Och varför inte passa på! Det skulle vara kul att åka till något helt nytt ställe och jobba en vecka. Mamman skulle få lite semester också! Självklart skulle Lund vara jättekul, det har ju varit min hemstad under knappt tio år! Skulle vara kul att förena nöje med nytta. Men jag får se...

..................

Ordningen återställd! 1.57 mil CT i ett jäkla tempo! Urskönt och ursvettig!! Sen 50 situps. Nöjd och glad!

Dessutom var det bara onsdag och torsdag som latades bort såg jag! ;)

Inga kommentarer: