söndag 10 april 2011

Härliga söndag! De brukar oftast bestå av stress med mulle på fm i några timmar, sen hem och fixa lunch för att sedan packa simskoleväskan och en timmes väntande i en varm brötig simhall! Men idag var mulleskolan inställd. Skönt! Och simskolan har bara ett par gånger kvar sen är den också slut. Aktiviteter är bra i lagom mängd. Jag läste nån rapport om att barn i 5-8 års-åldern inte bör ha fler än två schemasatta aktiviteter utanför dagis/skola, borträknat lek med kompisar, just för att förhindra negativ stress. I vår familj har Majas två aktiviteter hamnat på samma dag. Jaja, jag tror väl inte att vår stora fröken blir sönderstressad för det...

Dagen började tidigt idag, liten prins slog upp sina blå en kvart över sex. En halvtimma senare masade sig mamman upp och sen drog livskarusellen igång. Jag fick en härlig mil per ben och med hund, men utan vagn. Vilken skillnad det är att slippa putta på den! Det gick i ett mycket snabbare tempo och Morrten tyckte nog att det gick lite väl snabbt emellanåt. Mina ben ville springa. Jag måste komma över tröskeln att springa utomhus. För benen kan inte gå snabbare utan att det blir spring utav det. Och det känns i dem att det finns ork kvar. Fånigt att tro att jag inte kan när förnuftet säger att jag visst kan.

Nästa vecka blir jag gräsänka några dagar. Annars inget nytt under solen!! Mer än att jag hoppas på ännu mer sol kommande dagar! Visst är det helt underbart!!


Träningsdagbok(för min egen skull):
Dagens motion : 9.5 km snabb promenad utan vagn, 1 mil snabb CT på kvällen. Och så 50 situps...

Inga kommentarer: