tisdag 19 april 2011

Dagen är hittills en hyfsad repris av gårdagen. Gick mina en och en halv mil (låter bättre än femton kilometer haha!) Hade vatten och skål med till vovven och mig och en fruktburk till Axel. Så vi hade nästan lite picknick mitt i allt. Axel tycker lite sådär om att sitta i vagnen den här pålagda extrasvängen. Hmm... men han får stå ut! Det är nyttigt med frisk luft! Fågelkvitter, nya miljöer...och att ha en glad mamma! Så som sagt, Lilleman får snällt stå ut!

Lite kylig vind idag, men mesta biten gick jag kortärmat, underbart! Axel har förresten åkt grävskopa idag! De hade grävt av vägen helt och hållet och för att slippa vända hela kånkarongen och gå samma väg tillbaka, frågade jag grävgubbarna om de kunde hjälpa mig att bära över vagnen. Det kunde de. I skopan. Jag körde in vagnen och låste ordentligt. Sen togs han emot på andra sidan. Ja det var kanske max en halvmeter han fick åka, men det var kul. Gubbarna tyckte det var väl värt att 'berätta för grabben när han blir större, han kanske får det i kroppen nu och kommer att köra grävskopa när han blir stor...' Mmm säkert :) Mig och Morrten brydde sig ingen om att lyfta över, vi fick snällt klättra i geggan. Och att jag hade nyköpta löparskor på mig brydde de sig inte ett dyft om ;)

Lite sol i ansiktet och en kopp java blev det på trädäcket, innan jag började frysa. Som sagt det blåser lite kyligt idag. Hämtning på dagis och sen fullt ös. Mycket som måste skötas för att få AB family att funka. Städ bädd tvätt plock. Handling. Vika in i garderoberna. Köpa solfaktor till dagis, plocka påskris. Köpa fjädrar och påskägg. Fixa & dona. I morgon en lugn Ulrikadag. Längtar.

Känner mig rastlös, har spring i benen. Måste göra något åt det! Är det nåt fel på mig?

......

Dagens:
Långpromenad, inklusive grävskopeåkning och handling, 1.54 mil. Sega ben. Måste skärpa mig, upp i tempo.

Inga kommentarer: