söndag 17 april 2011

13 grader idag!

Råkade kika på termometern lite tidigare idag, den visade på tretton underbara grader!! Fräknar kommer fler och fler! Jag njuter! Det blev en långrunda direkt efter frukost. Utan vagn men med Morrten. Då går det undan. Kan ha ett mycket snabbare tempo, när Morrten är rastad och har gjort ifrån sig, galopperar han bredvid mig. Sicken kondis han också börjar att få. Nästa gång utan vagn ska jag springa. Det känns att det finns ork och energi i benen!
Ikväll känner jag mig rastlös i hela kroppen. Måste göra nåt. Promenad, löparrunda eller CT. Jag är dock ensam med ungarna så så fort de ligger i sina sängar får det nog bli att trampa på nån mil eller ett par framför tvn. Jag måste rensa hjärnan så egentligen borde jag ut, jaja ibland blir det inte som planerat. Däremot blir det en riktig långpromenad imorgon. Oerhört skönt!

Nästa vecka händer en del stora saker. En hel del oro och funderingar. Men samtidigt förhoppningar. Och nåt helt annat och mysigt sker mot slutet av veckan, om allt går enligt planerna!

Helgen har varit relativt lugn. Vi fick lite oväntat besök a la Gevaliareklamen i fredags, men samtidigt ett väldigt trevligt och kul besök. Vi pratade om allt och inget (jag har tydligen en otroligt stark aura och jag sänder ut starka energier...Eh?? Que?) åt gott och drack goda viner, så Ulrikan var lite lite trött i huvudet igår. Men det var det helt klart värt. Det var länge sen. Igår var det annars stros på stan och lite shopping. Jag köpte mig bland annat en ny fin vit väst. Fin :) kollade lite på festklänning, vi ska på bröllop i juni, men det får bli en Göteborgssväng tror jag i det ärendet!

Idag fika på Röe gård. Jättemysigt! Det finns världens bästa lekpark för barnen, och en pysselaffär för mammorna :) Shoppa är livet!

Imorgon härliga måndag! Vardag lika med rutiner! Lika med långpromenader och lika med endorfiner och glad Ulrika!!


..........
Dagens:
Snabb fm-promenad med Morrten, ingen vagn. 8.8 km. Snabba pigga ben!
Kväll 2.3 mil tramp CT. Pigga ben, 4.5 minuter snabbare än tidigare samma sträcka.
50 situps. Orkar fler på raken. Blir baskemej starkare i magen!

Nöööjd Ulrika!!

Inga kommentarer: