måndag 21 mars 2011

Tre små snoriga ungar förgyller min dag. Kanske en av dem har feber, kanske lite. Ett jäkla humör har hon i alla fall. Minsta motstånd så blir hon skitarg, stampar i golvet och vrålar. Det är lite svårt att hålla sig för skratt faktiskt. Att så mycket ilska och frustration får plats i en liten kropp på två och ett halvt! Amazing! Idag har hon på sig en tröja med Musse Pigg och Pluto på, och så ARG hon blev när Maja och jag sa deras namn. Så var det nämligen inte! De heter Pigg och nalle Pigg, inte Pluto, talade fröken finemang om för oss tydligt och klart. Med ena armen i sidan och med några stamp i golvet och kolsvart blick. Mmm absolut Anna, nalle Pigg heter han. ;)
Jag hade tänkt mig en Gbgtur med stros i veckan men det blir till att torka näsor i stället, i alla fall några dagar. Promenaden, min morgonbästis, hanns med innan J behövde åka. Då blir min dag gladare. Missar jag den blir jag grinig. Så enkelt funkar jag :)

Idag bakas LCHF-kex.
Gott att tugga på nåt krispigt! Nyttigt!

Annars då... Njä inget speciellt. Hinner knappt med något med tre mer eller mindre sjuka ungar. Då går tiden undan i hundratjugo!

Inga kommentarer: