lördag 19 mars 2011

Solen skiner från blå himmel, fem tio plusgrader och det känns som att det är hopp om livet. Denna långa eländiga vinter med en massa snö och sedan livsfarlig is kan ju helt enkelt inte fortsätta i all evighet. Förmiddagen gick i städ, plock, tvätt, barnens och renbäddningens tecken, sen packade jag ner yngsta ungen i vagnen och tog på snabbskorna ;) och gick med vagn och hund på långrunda. Helt underbart! Solen gör ju faktiskt ont i vintervana ögon! Skönt ont!

Ikväll barnvakt, pizza och lördagsgodis till dem och så middag på Brygghuset för oss. En bra deal :)

Just ja, intervju i Halden igår. Gick jättebra, halvtrökigt jobb men väldigt omtänksam och gullig chef och personal. Sjukhem med avancerad(?) vård... Tror de menade sondmatning, sårvård, katetrar, nån fick blod då och då, och det fanns platser för palliativ vård. I svenska ögon mätt är det inte så avancerat utan att låta kaxig.

Fördelarna överväger mitt andra Norgejobb, först och främst är restiden halverad. Sen är det nog ett mycket lugnare tempo. Sjukhem kontra infektionsavdelning med akutintag. Lönen är ungefär densamma, diffade en femma per timma. Sen hade de ett gopass som var 9.30-21.00. Då kan jag ju faktiskt åka upp och jobba ett sånt pass och sen köra hem! Det är inte längre dit än till Göteborg! Risken är dock att jag kommer att tröttna om det inte finns den minsta utmaning...

Som sjuksköterska är man väldigt attraktiv vid den här tiden på året! Jag blir uppringd av diverse bemanningsbolag, undrar var alla får mitt namn och nummer ifrån. På somrarna kan man tjäna bra eftersom alla vill ha semester... Denna sommar tänkte jag dock vara lite ledig. Förra sommaren stod jag i butiken varje dag, i år ska jag gå till stranden med barnen :)

Inga kommentarer: