onsdag 23 mars 2011

Promenaden avklarad, idag 7.7 km. Det håller sig runt där, och det har tidigare kännts ok. Sista tiden måste jag ha ökat på tempot för rundan är avklarad snabbare och jag är inte nöjd i benen efteråt. Måste hitta en extra sväng att lägga till. Skulle vilja komma upp i en mil, men jag vill inte gå på landsväg med vagn och hund. Ska fundera. Och testa i morgon. Jag har hittat en app till mobilen som exakt visar hur jag gått på en karta, och hur långt jag gått samt i vilket tempo. Totalt och per kilometer. Dessutom visar den hur många kalorier som förbrukats, hur den nu kan det? Spelar ingen roll, det är en bra motivation att läsa oavsett siffror. Igår kväll blev det två mil på crosstrainern. Det är helt otroligt vad jag känner mig taggad! Igår var ju en dag utan morgonpromenad och en innedag med halvsjuka barn=rastlös morsa!! Då fick jag ta igen det på kvällen. Ikväll hoppas jag på repris. I bland är det svårt med motivationen när ändan landat i soffan...

Det känns i kroppen att jag nog gör rätt denna gången. Istället för att svälta äter jag enligt egen variant av LCHF. Plus all motion. Jag äter mellanmål. Det har jag aldrig gjort tidigare. Och jag är för det allra mesta mätt. Lagom mätt. Visst kommer jordens sötsug emellanåt, och i stället för att vara stenhård och aldrig unna mig så kan jag någon gång äta lite godis. Dricka ett gott vin. Frossa i brie OCH kex. Men jag undviker sockerfällorna i halvfabrikat. Jag lagar mat från grunden, äter tex kyckling, fisk, rent oxkött eller älg. Och lägger till grönsaker och mycket chilli. Jag undviker kolhydrater i form av potatis, ris, pasta och bröd. Och det är så härligt att det faktiskt funkar! Jag kompromissar, och njuter av maten.

Flow.

Inga kommentarer: