måndag 21 februari 2011

Vi har sjukstuga på Lilla Kyrkogatan sen några dagar tillbaka. Först var undertecknad krasslig med förkylning och en läskig ögoninflammation. Usch så ont det gör i ögonen! Det är tur att det finns alvedon och ögonsalva. Sen var det Annas tur. Hon har sedan igår mer eller mindre kokat. Mellan 38.9 och 39.9. Tur det finns rumpraketer med Alvedon eller Ipren för såna små. Synd bara att det inte finns smaklös hostmedicin...för se det går INTE att lura i denna söta fröken finemang något sånt utan kraftfull protest! För det hade hon verkligen behövt och mått bra av, hon har riktigt eländig hösta. Jag funderar på om det är en mykoplasmainfektion hon har? Vi får se vart det tar vägen. Hon har ingen aptit, knappt ens 'lälli' går ner. Hon är redan innan rätt så tunn! Nu kan hon och billor ha samma blöjor och de har samma storlek på en del kläder... Billor är till skillnad mot sin närmsta syster väldigt stabbig, ja stabbig och fyrkantig som en stubbe. En riktig kluns. Anna däremot är liten och tunn, var har hon fått de generna ifrån? Jag berikar allt som går att berika. Extra smör på det som går och vispgrädde i vällingen. Hon behöver extra kalorier den tjejen.

Idag har jag varit på jobbintervju. Jag blev uppringd av dem för något tag sedan, och då var jag ju såklart nyfiken på vad de hade att erbjuda. Inte alltid man blir 'headhuntad' haha! Får se om jag hakar på. De återkommer med lön och förslag på bredvidgång. Jag har ju annars Norge och där kan jag nog jobba precis hur mycket som helst! De saknar fyra heltidstjänster som måste ersättas med timvikarier. Men egentligen, varför ska jag jobba ihjäl mig i Sverige när det räcker att intensivjobba mer sällan i Norge. Det som bär emot lite är att det tar tre timmar att köra till mitt sjukhus. Jag måste komma in på ett närmre sjukhus. Men ju närme gränsen ju fler timvikarier har de..

Annars är läget lugnt. Nu är det Ullared på femman, dags att skratta lite och skämmas... :)

Inga kommentarer: