lördag 5 februari 2011

Kollar första schlagern och jag vet inte om det är tantvarning på vad jag tycker - men herregud vilken dret! Får se om jag kommer att sitta här fler lördagar och glo, njae! Jag har iofs blivit tillfrågad och tackat ja till fler helgjobb i Oslo, så vissa gånger kommer jag att jobba. Känns kul och det är gött för egot att vara efterfrågad. Till skillnad från mitt andra jobb där det inte kommmer att bli så mycket mer jobb på grund av omorganisation! Men jag gråter inte för det, jobb finns det om man vill jobba. Jag har då aldrig stått utan. Och skulle jag göra det så kan jag ta ut mammadagar i flera år. I höst ska jag läsa klart mina sista kurser till distriktssköterska. Jag tror inte att det är min grej riktigt men jag kan inte ha en halvfärdig utbildning! Det är slöseri!
Nästa steg i min jobbplan är en önskan att jobba som ambulanssyrra, så lite akutkurser ska läsas in och styrka och kondition ska byggas så jag klarar fystestet. Kanske är jag fit for fight till nästa sommar?! Och fram tills dess kör jag Norge. Känns som en bra plan :)

Inga kommentarer: