torsdag 24 februari 2011

Billor börjar nog att må lite bättre, aptiten och tålamodet är det fortfarande lite sisådär med, men tempen håller sig runt 38.5-39. Skönt att slippa ha honom som flummig 40-tempare... Men nu är det Majas tur! Och det läskiga med henne är att det denna gången satt sig i luftrören och hon blir sådär astmahes. Inhallera inhallera inhallera x flera så har vi hållit det i shack hittills i alla fall. Tröttsamt! Måtte det inte bli värre nattetid nu när nattöppna jourmottagningen är stängd i den här staden. Och hoppas det håller sig lugnt i helgen när inte jag är hemma.
Igår var det kvällsjobb för mig hela kvällen, det var lagom att göra. Imorgon ska jag packa bilen och dra till Norge för en väldigt intensiv helg med fredags natts jobb, sen hem och sova och så brja 16-7.30 lördag och sen likadant på söndag, får se hur jag fixar det! Svår avvägning det där. För när jag ändå åker dit vill jag ju jobba många timmar på få dagar, men samtidigt får ju inget gå fel och jag ska klara av att vara skärpt. Det får väl ta några gånger med olika jobbvarianter av olika pass och kombinationer dag-kväll-natt tills jag vet vad jag mäktar med. Jag går av måndag morgon, då tänker jag sova några timmar och sen köra hem. Och sen inte jobba på några veckor igen.

Annars är det lugnt, men jag märker att jag mer och mer saknar hund! Så fruktansvärt tyst och tomt, och på promenaderna fattas det någon vid min sida. Jag kollar annonser på blocket (blocket är väl inte det bästa stället men det är enkelt att spana runt där...) Jag kikar efter mindre storlek på vuxna snälla och barnvana vovvar, och det gör inget om det är en blandras. Att gå långa rundor med och ha i knät i soffan på kvällen. Som Maja kan hålla i på vägen fram och tillbaka till dagis. Och inte ha några andra krav på hunden än att vi ska vara goa kompisar. Som livet ser ut nu är jag ju för det allra mesta hemma och när jag jobbar så är ju alltid J hemma, en hund hos oss kommer därför nästan aldrig att behöva vara ensam. I höst ska jag plugga en dag i veckan, jag måste bli klar med min vidareutbildning någon gång, men det går att lösa med hundpass den dagen.
Det måste vara en hund som kan koppla av och som inte m å s t e ut och aktiveras varje dag för att den blir rastlös annars, för ibland har jag bara tid (och lust..!) att ta kortare rundor, särskilt om det är överfallsväder... Jaja, vi får se om jag hittar min nya kompis där ute i annonsdjungeln!

Fridens liljor!

Inga kommentarer: