måndag 24 januari 2011

Det börjar likna någon sorts flow!

Vilken skön känsla. Jag sover bättre och mer sammanhängande, det var många dagar sedan jag masade mig upp halvdöd och outsövd vid halv fem-fem och tog upp en liten trött prins! Nu vaknar vi klockan sju i stället och hinner knappt med att komma i tid till dagis! Underbart! Och jag känner nån sorts rus i kroppen. Nån sorts må bra-rus! Det måste vara sömnen, härliga motions-endorfiner av allt mitt powerwalkande, glädje över tappade kilon, och så pulverdieten på det. Som grädde på moset.  (vad GOTT det hade varit!! Grädde och mos....mmm) Även lilleman är en gladare prick efter att han får sova i eget annat rum och får ligga och smågnälla i fred utan att en morsa kommer i tid och otid för att kolla läget. Ibland får jag väcka honom för att hinna ge gröt och byta blöja och ta av pyamas och sätta på dagens outfit innan det är dags att klä på för dagispromenad. Men visst är det märkligt hur man funkar som mamma. Trots att prinsen fått nytt eget rum som har stängd dörr eller i alla fall på glänt, och två rum emellan och så gula proppar i mina öron, så hör jag honom när han låter... och min man som säger att jag är hörselskadad. Mmm sure! Selektivt möjligtsvis ;) 

2 kommentarer:

Cia40 sa...

Hej goa Ulrika!:)
TACK,för din härliga kommentar hos mig, jag blev så glad....:)
Skönt att få sova ut,iallafall till klockan 7...:)
Jag har en inre väckarklocka, som väcker mig kl 6, för det mesta, spelar ingen roll om det ledigt dagen efter eller ej...:)
Men sen har jag möjligheten att vila middag ibland...."tantvarning" på mig...hihi
KRAM till dig, Cia:)

Bettan sa...

Selektivt hörande??
Haha, näää - mammahörsel.. ;)

Kramen