tisdag 21 december 2010

Tisdag

Och dan före dan före dan före dopparedan! Har jag räknat rätt då? Ja Maja har då full koll, hon räknar sina paket i sin paketkalender och kommer på så sätt fram till när tomten kommer, med ännu fler paket. (tomte ja, är det någon som känner sig manad??? ) För många paket blir det... sådana bortskämda ungar! Men det är ju så kul att shopppa =) och det är så roligt att se dem glada och ögon som tindrar av lycka! Även om det är materiella saker de blir glada åt ska det bli mysigt att vara tillsammans hela familjen. Utan att behöva säga hej och hej då för avbyte när J kommer hem och jag åker till jobbet. Och att han ska vara hemma hela dagen utan jobb, ja till och med tre dagar blir det! Lyx!

Julklapparna är så gott som färdiga som sagt, ja kanske att Axel ska få något mer. Men han har ju såklart inte alls samma koll ännu. Allt är inhandlat så idag blir det köttbullebak och Janssons, sillinläggning väntar jag med ett par dagar till. Sen ska det göras rockyroadfudge, och knäck. Några fler sorters godis. Rödbetssallad. Lax och sås till den. Säkert fler saker... Men jag tror att jag har koll på läget. Hyfsat i alla fall. Det blir en ätarjul. För sen är det dags att på allvar ta tag i pulverdieten. Jag tänker köra igång efter 'trettne'. Och då bara köra pulver. Ett tag, tills jag antingen lessnar eller är nöjd. Blir man nånsin det? Nu i hösta körde jag en blandvariant med pulver och lite mat, men jag tror att jag måste få igång ketosfasen,. Första veckan är det bästa att hålla sig ifrån mig, egentligen borde jag boka in ett norgekör då, för jag kommer att vara hungrig och grinig. Då är det egentligen lika bra att jobba, för där kan jag ju inte vara grinig =)

Det kommer nog hur som helst att bli en del norgejobb framöver i vår, mitt extrajobb här i stan är i en omorganisationsfas och kommer inte att behöva vikarier i samma utsträckning som tidigare. Det är tråkigt, väldigt väldigt tråkigt, för jag stormtrivs! Det är så roligt! Det är en dels en ventil och även ett bra komplement till mammaledigheten. Det är så enkelt, bara att sticka hemifrån tio minuter innan jag börjar och sen jobba några timmar och så hem igen. Kan inte bli bättre! Att sen mina kollegor är de allra allra bästa gör ju inte saken sämre! Jaja vi får väl se vad som händer. Jag har lite krokar ute. Allt brukar ju lösa sig på ett eller annat sätt.

Scharlakansfeber på dagis, får väl se om det blir feber prickar och några smultrontungor på ungarna i jul!


Lyssna! Ett norskt band, en nyhet för mig:

Madrugada!

I like a lot!

Inga kommentarer: