onsdag 22 december 2010

Dan före dan före dopparedan!

Febern härjar i vårt hus. Ja inte hos oss alla, men hos Anna.  Strax under 40-gradersstrecket har hon och hon håller sig för huvudet och säger 'ajaj huet' hon frossar och hon kokar, på med 'jajja' (=jacka på Annaiska) och in under duntäcket, tills hon börjar koka, då är det med all tydlighet i världen lätt att förstå att hon är varm, för då åker allt av! In på bara skråtten. Hon dricker bra och hon får sina rumpraketer med Alvedon sen är det bara att stå ut och avleda det värsta gnället. Sitta i famnen är bra. Och olikt Anna som brukar ha en hel myrfarm i rumpan. Stackars liten unge! Axel och Maja hostar och nyser och snorar men ännu ingen feber. Och inte heller  några prickar, det kanske bara är en ny förkylning det här? Vi får väl se. 

Jag fick frågan om jag var sugen på jobb i Norge över jul, tänk om jag skulle ta och köra dit på juldagens lunch och köra ett dubbelpass, en kväll+natt och sen köra hem söndag morgon efter jobbet. Ska fundera. Rätt goa pengar röda dagar. Å andra sidan hade E6an stängt några timmar i natt på väg norrut på grund av all snö som kommit och drivit in över vägen... jag känner inte för att stå i kö om jag jobbat ett sånt pass. Jag ska fundera ett varv till.

Idag blir det sillinläggning om det hinns mellan all barnservice. Sen kvällsjobb. Fullt ös. Som vanligt.

Inga kommentarer: