onsdag 5 maj 2010

Sjukstuga!!


Idag mitt under min promenad ringde dagisfröken och berättade att Maja inte var riktigt pigg. Hon var varm och hade temp. De ha en örontemp på det dagiet, jättebra tycker jag! Så det var bara att ringa och kolla om J kunde hämta eftersom jag var trekvart hemifrån. Det kunde han. Och det var allt en krasslig liten skrutta jag mötte när jag kom hem. Hon kokade! Sen somnade hon i sin säng, det har faktiskt aldrig hänt tidigare! "Jag är alldeles snurrig i huvudet mamma..." Lilla gumman! 


Dagisfröken berättade att det gått vattenkoppor på en avdelning, kanske är det det hon har fått!! Huvvaligen! Men vi får väl se! Jag hade ju gärna väntat lite med Axels vattenkoppor! Annapanna är väldigt gnällig, men ännu inte varm. Ja vi får väl se...


Jag har nu i några dagar ätit strikt mjölkfri mat. Inte nåt mjölkaktigt alls har slunkigt ner och nu har jag stark abstinens av choklad och bröd med smör och ost och oboy och... och vet ni vad, jag har en nöjdare liten ynge! Han sitter nu i sin babysitter här bredvid mig och suger på sin napp, viftar med armarna, är vaken och han är nöjd! Underbart! Han är fortfarande rätt så prickig men jag tycker inte att de är lika ilsket röda prickar som det var härom dagen. Hoppas på att detta kommer att funka!! Och för min del är det ju faktiskt toppenbra! Det gäller att se positivt! Mjölkfri diet i kombination med en och en halv timmas promenad så gott som varje dag, måste ju bara ge resultat på vågen... 

Inga kommentarer: