söndag 25 april 2010

Helgen rusar iväg!


Redan söndag idag! Det är snabba dagar när hela familjen är ledig tillsammans. Idag fick jag sovmorgon efter en natt med mycket tuttsnuttande av liten gossugen pojke. Det var skönt att få sova men det innebar att jag inte hann med Mulle. Det åkte J och Maja på själva, idag skulle de lära sig tälja pinne (med potatisskalare!) och att göra upp eld! Maja kom hem jättenöjd för hon hade fått bort all bark från sin pinne!

Jag passade på här hemma med att städa över lite. Plocka, vika tvätt, föra in det ihopvikta i byråerna, amma lite mellan varven, ge Annapanna mellis, inte hinna med hunden, dammsuga, tvätta köksgolvet och damma. Dricka kaffe och få meddelande om att en kollega och vän fått barn i natt, mysmys!

I fredags blev det en IKEAsväng och lite småshopping där. Inget märkvärdigt, bara småsaker och nån hylla. Igår blev det Torp en sväng.

I morgon blir det en sväng till Trollhättan och Näl. Axels hörsel ska kollas. När vi blev utskrivna från bb kollades hans hörsel med en apparat, den visade på brus i båda öronen. Oftast beror det på att nyfödda bebisar har fosterfett kvar i hörselgången. Man hörselscreenar alla bebisar som föds på Näl. På grund av bruset måste vi åka tillbaka och kolla igen, och det är alltså dags i morgon. Jag vet att han hör, han hoppar ibland nästan ur min famn eller ur babysittern när någon av de andra yrvädrena tappar något eller smäller en dörr eller så... så jag är inte så orolig faktiskt. Efter kollen ska jag ta en tur till Överby och kolla in läget på polarn och pyret. Det var länge sen jag var där. Kul att spana lite!!

Nu tar jag sats för en promenad! Jag har varit iväg de sista dagarna varje dag. Urskönt! Boken är spännande men lite väl makaber i sina morddetaljer emellanåt... urk!

Må väl och ha en fin söndag ni där ute i landet!!

Inga kommentarer: