söndag 21 mars 2010

Söndag!

Otroligt skönt att helgens sista dag är här det trodde jag aldrig att jag skulle längta efter ! Dagen har förflutit i soffan, vid köksbordet och framför datorskärmen. Det stod egentligen ett dop på dagens 'to do'. Och det hade jag sett fram emot, planerat inför. Men efter nattens bravader och morgonens onda kropp fick jag kasta in handsken igen. Jag tror inte jag hade klarat av bilresan. Så otroligt frustrerande det är att vilja men inte klara av fysiskt. Jag känner mig som 85-år! I stället har fikat stått framme och andra goa vänner har varit på besök. 


Annapanna har de sista två dagarna hamnat i sitt hittills värsta pill-esse. ALLT är hon på. Drar i. Smakar på. Hon står och gör saker hon vet att hon inte får. Hon kan liksom bara inte låta bli att trycka på exempelvis stereons knappar som hon precis når om hon står på tå i sin lära gåvagn... så skakar hon på huvudet och säger näänääää. Hon trycker sig mellan soffan och väggen och drar i de stackars krukväxterna, skakar på huvudet och säger näää ajaj. När, inte om, något åker i golvet står hon som ett stort ? och säger ojjje. Samtidigt som det är väldigt tröttsamt så kan jag ju inte låta bli att le åt tokungen. Maja var precis likadan. Jag har alltid sagt att det året som Maja var mellan dryga ett år till dryga två år var ingen hit. Det var ett evigt passande... speciellt om vi inte var hemma! Nu är vi där igen! Och kommer att få uppleva ännu en gång om sisådär ett år! Jaja... det som inte dödar det härdar heter det ju!

I oktober kommer det att vara tantvarning! Jag och en väninna ska till Göteborg på Ladies night! Hahahaha - kolla på show! Sen utgång, hotellövernattning långfrukost och så stros på stan dagen efteråt... nice! Utan män och utan barn. Himla kul att ha något sånt att se fram emot! Innan dess är det ju en lång förhoppningsvis sommar som ska avnjutas.

Nu en stund i soffan igen. Under filten och kanske slå ihop de blå en liten stund. Samla kraft och så lite peptalk för mig själv inför det som komma ska.

Inga kommentarer: