fredag 19 februari 2010

Sköna fredag!

Men vilket (o)väder! Nu är jag verkligen minst sagt less på denna långa vinter! Snö och snö och snö... som blir likt sorbet på de oplogade trottoarerna, vilka man knappt kan komma upp till utan vagn och nästan helt omöjligt med Anna i vagnen. Och hund i handen. Den här stans snöröjning är under all kritik! De prioriterar endast vägarna, alltså bilvägarna. Under mina dagliga turer med hund, eller till och från dagis möter jag gamla tanter och farbröder gåendes mitt ute i gatorna eftersom de inte heller med sina gamla ben och rollatorer kommer över de uppplogade snövallarna upp på trottoarerna. Skrämmande. Går man lydigt på övergångsställena så kan man inte komma upp på gångbanan på grund av snövallarna... jag blir tokig! Det känns inte alls bra att ha barnvagn, hund och en snart 5-åring som jag ska ha koll på samtidigt som vi går på bilvägen! Vart går skattepengarna??

Så, det var dagens ilska.

Annars, förutom snöeländet, som faktiskt inte ens Maja tycker är rolig längre... så är livet finemang! Om än väääldigt långsamt! Dagarna masar sig fram, värre än sirap. Kunde det inte bli mars snart? Och gärna mer mot slutet av den månaden! Vi har nämligen fått snittdatum nu. Känns bra men eftersom vi då vet precis när vår lille gosse ska komma känns ju tiden ännu mer långsam! Det är en livlig kille det här. Han lever om som bara den och vissa nätter vaknar jag till och med av hans bufflande... busunge! Nätterna är sisådär, ska det inte kissas var och varannan timma så kommer Maja in till oss och har drömt mardröm eller vaknat av hostan, eller så snarkar pappaJ. Eller så är det mitt bäcken som gör ont när jag vänder mig. Eller Annapanna som vill ha en slurk välling. Det blir dock mer och mer sällan hon vaknar. Väldigt skönt.
Jag vet ju att det är så här sista tiden innan förlossning, det är 'bara' att gilla läget och stå ut. Men det är inte alltid så lätt. Tänk att få åka iväg en helg till Göteborg kanske? Innan förlossningen ensam med Jonas utan barnen (!) och bo på hotell, sova länge, äta gofrukost, äta gott på kvällen... vila middag, läsa, prata, umgås bara han och jag. Det skulle vara skönt! Alla våra barnvakter kan ta nummerlapp så drar vi lott om vem som får äran... haha! :-)

Annars händer det inte så mycket. jag jobbar lite då och då, men inga helger. Den här veckan har jag varit hemma för jag fick mig också en släng av förkylningen. Tappade till och med rösten en dag - frustrerande! Men nu är det bara huvudet som är fullt med snor kvar och det kan jag knocka med nässpray. Tacka vet jag Nezeril! Och Alvedon!

Ha nu en riktigt fin helg alla bloggläsare. Jag ser att det har hänt något, fler och fler läsare kikar in här varje dag! Så trevligt att mitt liv intresserar så många :-)  Kommentarer är väldigt trevligt att få!

Hepp!

1 kommentar:

mrsjones sa...

Också trött på snön, speciellt efter den här helgen! Förstår din oro med just pojkar..men lillebror är ju en riktigt livlig krabat och så skönt med ett datum!!

kramar

ps en egen helg i Göteborg låter som en utmärkt idé!