måndag 22 juni 2009

Tisdag

Idag har det varit en riktig mysdag. Det är knappt jag vågar ropa hej, men jag kan viska att Anna har sovit till sju två dagar i rad nu, sista månaden har hon vaknat mellan fem i fem och tio över fem så att få stiga upp vid sju är rena lyxen...
Jo 'såattere' vi vaknade strax före klockan sju idag, Maja sov till halv åtta. På förmiddagen gjorde vi några vykort som Maja skrev på och skickade iväg. Om jag säger bokstäverna så skriver hon! Bra träning!

Efter lunch packade vi vagnen och så promenerade vi till Pinnevik. En fantastisk badplats, men det går bara att gå dit nu och sen i augusti. Under värsta badgäst-säsongen finns det inte plats och det är svårt att ha koll på sitt barn på grund av alla människor. Juli är medaljens baksida när man valt att bo på västkusten. Det är trångt. Minst sagt.

Maja hoppade i och badade hela hon som en tok idag. Hon som brukar vara jordens kruka träffade sin kusin och dessa två badade och lekte ihop. Underbart att se. När alla var nöjda var det dags att packa ihop oss och knalla hem igen, bara för att fortsätta promenaden och gå till "prissan" och klippa Majas hår. Hon fick en lila slinga i håret = succé!

Därefter kvällsmat och sedan kubbspel med vänner, på gräset utanför vårt hus. När barnen somnat stack jag ut och sprang igen. Samma som igår och orken fanns där idag också. Kanske lite stummare ben men jag har gått en del idag på dagen. Fantastiskt skönt var det och en underbart vacker kväll! Att motionera ger en kick! Att känna att orken finns där och att kondisen ökat tillsammans med att viljan bestämmer att nu jäklar ska jag springa dit innan jag får stanna och andas lite, det ger ett gott självförtroende. Jag visar för mig själv att jag minsann kan. Ingen annan behöver eller ska bry sig om vad jag gör, men för min egen skull känner jag att jag växer!

1 kommentar:

Jessica sa...

Vad duktig du är som börjat springa. Måste vara härlig att känna att vilja och orken sammarbetar.

Modig Maja som badat, hade nog inte vågat mig i än =)