tisdag 30 juni 2009

Bloggpaus!

När det är så här hiskeligt varmt och skönt ute kan jag inte förmå mig till att inte vara utomhus så mycket jag bara orkar! Det finns ju skugga... därför blir det bara sporadiska små inlägg här.

I dag har jag grävt och skottat jord i skottkärra, jag har kört trimmern och krattat, rastat hundarna och promenerat till KONSUM med man och barn. Lagat mat. Jag har badat två skitiga ongar, ja till och med Anna blir så himla smutsig av en dag utomhus! Hon tar sig fram i gåstolen ute i trädgården, trots mockasiner blir fötterna svarta! Hon går fram till mina krukor och drar blad från blommorna, och så snabbt som attan in i munnen. Inte bara blad utan precis allt hon kommer över! Det gäller att ha ögon i nacken! Och otroligt snabba ben så man hinner mota Olle i grind... det hinns tyvärr inte alltid. Det senaste är att hon sträcker armarna upp i luften och vill komma upp i famnen, en riktig famngroda har hon blivit! Så kär jag är i henne!!

Maja har lekt med sin kompis i eftermiddag. De förvandlades snabbt till två fina prinsessor. Utklädda i allt möjligt glittrande rosa och paljetter avävade de fram i trädgården som värsta primadonnor på catwalken! Med var sin päronsplitt i handen.. Otroligt snygga! Så kär jag är i Maja!

Denna mamman jobbar också ett par kvällar i veckan. Sist det var dags för det var i söndags och jädrar vad vi jobbade, ett otroligt tryck i väntrummet. Det märks att sommargästerna har kommit till stan! Och det märks att det är sommar-åkommor människor söker för. Jag vet inte hur många sår under fötter som syddes igen i söndags. De hade trampat på allt möjligt vasst när de badade. Tänk om man slängde flaskor och glas i papperskorgar och inte i vattnet. Men även snäckor och musslor ställde till med fula sår som fick sys.

Trots människors lidande är det ett fantastiskt roligt jobb! Jag stormtrivs och jag ser fram emot mina jobbdagar. Nästa tillfälle är i morgon, nice! Jag erkänner och njuter av att bli en mycket bättre mamma och fru när jag får komma iväg och göra något eget. Men jag antar att man får lov att vara såpass ego??

Just nu är denna Ulrika tillfreds, men trött i kroppen efter allt jord/grus-skottande idag. Och kullerstensflytt i går kväll. I morgon blir det stranden först och jobb sen. Underbara underbara sommar!

Inga kommentarer: