tisdag 17 mars 2009

Tisdag.

Idag har det varit en riktigt bra dag. Med 'bra' nu för tiden menas att Anna sovit och ätit som hon ska, inte har varit gnällig och somnat snällt på kvällen, och att allt funkat bra med Maja på dagis och efter dagis. När jag och Anna hämtade henne därifrån idag fick hennes bästis följa med hem. Vi bakade kärleksmums, alltså såna där långpannekakor med glasyr och kokos på. Ungarna slickade vispar, bunkar och slickepottar för glatta livet! Mysigt! När kompisen blivit hämtad, Maja var duschad och fått saga läst för sig, Anna var bytt på, ammad och somnad, blev det färska räkor till pappaJ och mig framför TVn. Perfekt mat när man är trött! För trött är jag, trött i benen. Jag har gått en riktig långrunda idag, en hel massa steg på min stegräknare. Det känns bra, för igår blev det knappt några steg alls... vädret har varit härligt. Det känns verkligen som att våren är på g! Äntligen!

2 kommentarer:

Linda sa...

Låter som en mysig dag!

Hoppas ni får en lika fin idag, här skiner solen och jag känner mig fortfarande pigg, märklig känsla ;-)

Stor kram!

Anonym sa...

Ja, igår var det riktigt toppenväder, våra första snödroppar tittade även fram, så skönt, nu är våren här.

Visst är det skönt att ha såna dagar då allt bara går rätt.