tisdag 20 januari 2009

Sicket väder!

Usch och fy 17 för regn. Det får gärna vara kallt och till och med blåsa en del... men regn där går gränsen! Men så har man ju en hund. Och en gnällig liten 'ynge' som inte kom till ro trots att hon var urtrött. Och en pappa som jobbar sent. Vad gör man då, jo man tar på sig ordentligt med kläder, packar ner Yngen i vagnen och drar regnskyddet över vagnen, sätter på 'åvvisen' på Maja och så preparerar man barn, vagn, hund och mig själv med reflexer och så beger man sig ut i skitvädret ("man får inte säga skitväder mamma, man får säga... skruttväder i stället" SUCK!!)

Nu är vi inne igen, jag är genomvåt och kall, Maja sitter och ritar prinsessor, men Morrten fick gjort det han skulle och Yngen sover fortfarande under taket, utomhus i regnet. Ja jag säger då det. Men gnälla över utebliven sömn kan inte denna mammam göra. I morse(???) vaknade lilla sessan tjugo i tolv. Ja det var rätt 11.43 hördes ett uääää från sängen. Då hade hon fått en slurk mjölk vid niotiden då hon ompade sig och knorrade lite i sängen men sen somnade hon om när jag gick upp! Hejja Yngen, fortsätt så! Tilläggas bör att vi gick och la oss vid tio-tiden igår kväll. Så just för tillfället kan jag inte säga att jag är en zombie som inte får sova... Ja alltså hon vaknar lite då och då på nätterna och vill ha mat, och det får hon av mig såklart, men nästan i sömnen...

Något som inte är så roligt är dock att det går vinterkräksjuka på dagis. Jag vill INTE bli sjuk! Jag har haft kräksjukan vid något tillfälle och det är ju en nära-döden-upplevelse!! Hujedanemej!!

Nu väntar det kyckling på bädd av potatis, palsernacka, vitlöksklyftor och morötter. Mums! Jag är vrålhungrig så pappan får äta när han behagar komma. En sak har jag lärt mig förresten. Förra veckan blev jag så innibänken trött på mig själv och min lekamen! Så jag började med Nutrilett. Jag tänkte byta ut frukost och lunch mot påsar och så äta ordentligt mål på kvällen. Det gick hur bra som helst för MIN del. Värre var det för Yngen, som inte fick nån mat. Jag sinade. Kossan kunde inte leverera mjölk till Arla! Yngen otröstlig och fick en massa ersättning. Då fick jag minsann börja äta igen, för så går det ju inte att ha det. Stackars barn! Nu promenerar jag i stället som bara den. Minst en-två timmar i rask fart per dag. Med barnvagn och hund. Så får det bli som det blir.

1 kommentar:

Anonym sa...

Med hundar så måste man gå ut även i regn och rusk