fredag 23 januari 2009

Oj!


Denna mamman var på rymmen i går! Hos frisören, en timme ungefär. Och det hade gått bra hemma! Jag lämnade en av arla fulltankad liten 'Ynge' som var toktrött. Jag menar hur fel kan det gå?? Finemang såklart! Bara att lägga prinsessan i vagnen, gunga några drag och sen sover hon sött! Men jag tog bara en klippning, håret är i STORT behov av en färgning eller slingning också eller faktiskt till och med både ock! Men det får bli senare... eller en hemmavariant!

Idag började Majas fotbollsträning igen. Det var en trött Maja som vaknade i morse. I går skulle vi förbi en kär gammal (!) vän som dels fyller år i dagarna och som dessutom har gjort ett helt nytt kök och repat vardagsrummet, och kolla in läget. Och vi blev kvar hela kvällen. Det bjöds på mat, supergott. Jag fick smaka en fetaoströra som var sååå god som kallsås till det mesta skulle jag tro! Mums! (man mosar bara fetaost litegrann och blandar i smaksatt creme fraische, så enkelt och så gott!) och en milkshake till dessert! Herrarna drack whisky, sååå pottiga de blev! Haha! Ja vad hade nu detta med fotbollsträning att göra då? Jo, det blev sent, vi var väl inte hemma förrän elva - halv tolv, och Maja höll sig vaken hela kvällen där och kollade på Törnrosa på dvd, och gosade med de så mysiga katterna som bor med familjen därför var hon trött i morse.

Nu ska här plockas fram lördagsgodis!! Sköönt med lördag och helg!

Inga kommentarer: