tisdag 13 januari 2009

Ett år!


...har gått sedan jag upplevde den vidrigaste natten i mitt liv. Natten då Olle föddes.
Idag ska jag och Maja och Anna gå och tända ett ljus för honom i minneslunden. Jag tänker prata om honom med dem så att han får bli en del även i deras liv, så som han är en del av mig. Inuti mig. Han är det idag och kommer alltid att vara det. På något sätt får det inte vara ogjort, den lilla tid han fick finnas till.

Det känns ändå rätt ok i dag. Det som slår mig först är att jösses vad fort ett helt år går. Just det här känns som bara några veckor sedan. Men sen inser jag ju att det har hänt mycket efter det. 2008 var ett förlusternas och sorgens år. Men också ett glädjens och kärlekens år då vi fick Anna till oss.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ulle,
tänker extra mycket på dig idag.
Stor kram Petter

mrsjones sa...

Stor varm kram till er på Olles dag och grattis lillkillen på din 1-årsdag!

Ja det är verkligen sant att sorg och lycka går hand i hand..

KRAMAR!

Diverselådan! sa...

Förstår hur du känner dig. Jag har ju "projekt Nisse" i himlen. Men hur det än är så tänker man mindre och mindre på det med åren. Jag fick ju Dottern ett år senare och då fick man ju lite annat att tänka på...
Vill bara än en gång påminna dig om att tonårsdöttrar kan vara ena riktiga prövningar, tur att man växer in i det. (Men det är lite kul också att se ungen börja "bli stor".)
Kram!

Diverselådan! sa...

Vet hur det känns och tänker på dig.
Kram!

Diverselådan! sa...

Nu har jag skrivit 2 kommentarer och de bara försvinner.
Gör ett tredje försök.
Vet hur du känner dig och tänker på Dig.
Kram!

Linda sa...

1 år.. Tänk vad tiden går fort ändå. Lilla fina Olle, såklart finns och kommer han finnas i era liv alltid.

Tänker på er!

Kram!

Anonym sa...

Vi har tänt ett ljus för Olle idag!

Tänk att vi är trebarnsmorsor bägge två, vem kunde det tro för 15 år sedan?

Massa kramar!!!

Camilla sa...

God fortsättning till dig också! Ska tänka på det där med tradera, vet inte riktigt hur det fungerar men får väl ta reda på :) Hoppas du haft en bra dag. Kram!

Adhdmamman sa...

Ja ett år, tänk att det går så fort men ändå inte.

Tycker det är super att du pratar om Olle med tjejerna.
Och tänk dig, att de har en skyddsängel som vakar över dem.!!!

KRAM