måndag 17 november 2008

Ungefär så här känns det just nu!



******
Tro

Tro, jag vill känna tro. Jag vill känna morgondagen nalkas här
i lugn och ro i en vintervärld.
Finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten,
känna tro igen.

Drömmarna vi har känns som bleka höstar.
Där har sommaren redan regnat bort.
Det spelar ingen roll hur vi gråter våra tårar.
Svaren är en viskning i en värld långt bort.

Tro, jag vill känna tro.
Jag vill känna morgondagen nalkas här
i lugn och ro i en vintervärld.
Finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten,
känna tro igen.

Att vilja men inte känna är nog så svårt.
Att se men inte höra, du vänder dig bort.
Du sa: inget här är givet för sådant är livet. I dina ord finns ingen önskan eller någon lust och längtan.

Tro, jag vill känna tro.
Jag vill känna morgondagen nalkas här
i lugn och ro i en vintervärld.
Finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten,
känna tro igen.

Jag vill känna tro,
jag vill känna tro.
Jag vill känna morgondagen nalkas här
i lugn och ro i en vintervärld.
Finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten,
känna tro igen.

Jag vill känna tro.
Jag vill känna morgondagen nalkas här
i lugn och ro.
Känna tro.


Text, musik & artist: Marie Fredriksson

6 kommentarer:

mrsjones sa...

Jag tror på er morgondag! Jättelycka till och jag hoppas allt kommer gå lätt, smidigt och superbra!

Bra idé att ladda med lite marängswiss så klart, skicka sambon bara;)

Anonym sa...

träffade jonas på dagis förra veckan, han sa att det var dax imorgon. lycka till och hoppas allt går bra, mvh/Hanna

Ulrika sa...

Tack ska ni ha :-)

Kramar!!

Hallon & Blåbär sa...

Åhh, så det är dags idag. Du ska se att allt kommer att flyta på fint och att ni snart har ett nytt litet knyte i familjen.
Lycka till!

Många kramar Jessica

Bettan sa...

Alla kramar jag hittar skickar jag till dig och J och Maja och den lilla nya!
Det finns inga ord för den glädje som hoppar i mig just nu!!
:D

*bamsekrammar*

Linda sa...

Stora kramar! Tänker på er!