lördag 8 november 2008

Appropå ingenting egentligen, dagens flum...

Att inte bli sedd som person att ingen orkar bry sig om en, det tar nog hårt. Då måste man leta efter minsta halmstrå och gripa tag i det för att skapa en reaktion, så man blir synlig igen. "Hallå jag finns, här är jag".
Då gör man saker eller formulerar ord, allt för att åter bli sedd. Inte så snyggt och inte så effektivt för att vinna, men en försvarsmekanism i personens psyke. Och allt för att visa att man finns. Cirkeln är sluten.


*************

I dag har jag varit på loppis med god vän. Jag var grymt sugen på en kökssoffa, men ligger lite lågt trots att jag fick ett kanonpris! Vi har nog med projekt för tillfället!
Därefter var det ridlekis igen. Maja bara älskar det! Hon fick rida och hon fick åka häst och vagn. Borsta och hjälpa till. Perfekt skola för blivande ridtjejer! :-)

Inga kommentarer: