onsdag 22 oktober 2008

Zz Zz Zz!!


Bilden kommer härifrån.

Usch för nätter! Jag tycker inte om dem längre! Jag drar mig för att gå och lägga mig. Jag vet hur långa de är, och hur smärtsamma de är. Igår somnade jag kanske vid halv ett nånting. Satt vid datorn på tok för länge innan jag kom mig för att det var dags. Vaknade en halvtimma senare av "maaamma maaamma, jag har kissat ner mig" Första tanken va NEJ, det måste vara en dröm? Men inte då, upp och ta hand om liten sessa och få in henne i duschen. Byta pyamas och trösta. Hon var så ledsen. Det var väldigt länge sen det hände sist. Och är man ledsen så vill man sova i mammas och pappas säng, visst såklart.
Och med en tre-åring i sängen så blir det ytterligare sisådär med sömnen. Att små barn kan göra sig så stora!?
När klockan ringde trodde jag inte mina ögon! Inte redan väl? Finns det ingen rättvisa?

Majas kommentar innan det var dags för dagisskjuts "Mamma du ser gammal ut, fast du är inte det"
Suck, den kommentaren värmde, ungskrälle! Haha!

I eftermiddag ska vi till vår läkare och diskutera förlossningen. Känns OK och lite spännande. Snart snart är det dags! Dag för dag framåt!

3 kommentarer:

Salt Brud sa...

Ha ha är det av barn och gamla man får höra sanningen? Min mormor sa till mig härom veckan att jag också såg gammal ut...

Har också haft en orolig natt, Joppe bet Vilma i foten mitt i natten och sen fick jag sova där till följd av att jag försov mig, hörde inte klockan i mitt sovrum... (och ngn annan stängde av den utan av vecka mig... grrrrrr)
Ha en fin dag i solen och på oscars ikväll!

Linda sa...

Vilken gullig och "värmande" kommentar av finaste Maja! :-D

Hoppas det kommer gå bra idag, håller mina tummar!

Stor kram!

Tack förresten för att du vill hjälpa, det kanske dyker upp ett mail från mig snart.

mrsjones sa...

Ha ha vilken underbar kommentar, tack för den du! ;)Du ser gammal ut fast du inte är det, så ska hon bara veta hur man känner sig i kroppen då, som en stel åttioåring!

Hoppas det går bra hos läkaren idag!

kram