fredag 31 oktober 2008


I kväll är vi bjudna på halloweenfest. Det är nog främst för barnen men även kul att träffa vänner, gemensamma vänner och kanske nya bekanta också! Så nu ska jag ner på stan med dottern för att se om vi kan inhandla någon form av halloweenutstyrsel till henne. Tyvärr är hon inte riktigt med på noterna... det enda som gäller nu är färgen rosa och i kombination med glitter. Inget annat, då menar jag verkligen inget annat duger. Att ta på henne vanliga dagiskläder på morgonen är ett krig, varenda morgon! Alla kläder är fula om de inte är rosa och glittriga... vem sa nåt om genus? Jag har verkligen inte prackat på denna lilla loppa något rosa. De första åren hade hon nästan bara röda kläder bara för att jag tänkte förekomma. Haha, där fick jag för det. Nu är rött fult!

Undrar om det finns rosa häxkläder? Eller åtminstone ett rosa skelett??? SUCK!!

Hon pratade med hennes pappa för en stund sedan och jag hörde nåt om en barbie-muta *host* för nu helt plötsligt skulle hon hänga med på stan och titta på halloweendräkt!!

DUBBELSUCK!!

Tillägg:
ett par timmar senare. Gissa vad vi kom hem med för spökkläder till Maja??? Jo en... tadaaa prinsessklänning! Lilla damen tvärvägrade något annat och denna mamma gick på expeditens råd att man visst kan vara rosa på halloween...

Inga kommentarer: