fredag 24 oktober 2008

Höstrusk!

En riktig slödag! Inomhusaktivitet hela dagen. Blåsigt, rått och regn till och från lockar inte till att vara ute! Det blev två kort idag i stället samtidigt som Aldrig fucka upp spelar på datorn. Väldigt skönt och avslappnat! Himla bra terapi! Hjärnan används!
Jag har upptäckt att det minsann inte bara är att sätta sig och stressa fram kort, utan att ha en plan i huvudet. Då blir det bara skräp. Så mina vakna stunder på nätterna går åt till att skapa kort i huvudet, ibland bara någon detalj som jag vill testa. Idag kom det två nya skärmallar från Fiskars i brevlådan. En med olika storlekar av cirklar och en med olika storlekar av hjärtan. Nästa idé är att skära ut hjärtan och så embossa dem flera lager. Göra dem "pepparkakslika" men det får bli en annan dag. Jag tycker om former och figurer! Nog om det.

I morse sökte jag en av de läkare som skulle ringa upp mig angående ny tid. Jag skulle bli uppringd men telefonen har varit tyst hela dagen! Eller i alla fall läkartyst. Fy vad hänsynslöst detta är!

Helgen blir trevlig tror jag. Maja ska börja på ridlekis i morgon med sin bästis. En och en halv timmas umgänge med hästar och så lite ridning i det. Fika och vara utomhus! Härligt! Hoppas bara att vädret inte jäklas. På söndag ska vi på 15-årskalas till Majas kusin.

I eftermiddags blev jag uppringd från dagis. Maja var ledsen och hade ont i magen. Så jag åkte såklart och hämtade henne. Det var nog inte så farligt för hon var precis som vanligt när vi åkte hem. Hon kanske bara var dagisless?

Dagens Maja: mamma jag vill ha glass, får jag det? Nej säger jag, inte glass om du har ont i magen.
Maja -När får man glass då?
Jaaa, när man har ont i halsen kan det vara gott med en kall glass säger jag.
Det är tyst en stund.
-Mamma, jag har inte ont i magen nåt mer. Jag har så himla himla ont i halsen!

Haha, tror ni denna mamman gick på den lätte? Nepp!

Inga kommentarer: