tisdag 30 september 2008

I dag har jag...

...hört ditt lilla hjärta slå igen! 152 slag på en minut! Underbara ljud! Som en galopperande häst! Och du växer som en tok! Magmåttet hade ökat 6 (!) cm på en månad! Bra det! Mitt blodtryck ligger som det brukar, lågt. Urinprovet ua. Inget nytt annars, fick lite nya tider. Ska gå till barnmorskan varannan vecka framöver nu.



Är så trött idag. Fogarna har verkligen jäklats i natt. Jag har vaknat varenda gång jag försöker vända på mig på grund av smärtan. Alvedon hjälper föga. I natt ska jag pröva det glidlakan jag fått låna av goda vännen, TACK L!, samt ett sidennattlinne till, raffigt värre :-) Men de glider bra mot varandra och jag hoppas att det underlättar vändningarna!

I dag är äntligen elgubbarna här igen. Kanske får vi bergvärmen inkopplad snart? De kom helt sonika inte i fredags eller i går! Men alltså idag. Dessa hantverkare kan man ju bli tokig på! Och snickarna skulle kommit i slutet av förra veckan, allra senast igår. Men lika dant där, jag har inte sett röken av dem heller! Jag trodde att köket skulle hinna bli klart innan bebisen kommer, undrar om det blir så! Jag vill inte ha en massa spring och spikande här den första tiden efter att vi kommit hem från BB. Detta får helt enkelt bli Jonas uppgift att styra upp! Så tröttsamt!

1 kommentar:

mrsjones sa...

Åh vad mysigt att få höra de vackra hjärtslagen!

aha glidlakan o linne låter som en fiffig idé! Hoppas det funkar.

kram