måndag 29 september 2008

Å andra sidan...



...tänker jag inte lägga av att skriva för detta evinnerliga tjöt! Det är jag på tok för envis för! Det finns så mycket som händer och som jag vill få ner på papper (läs dator)! Jag har så många ord i mig som vill ut! Jag funderar skarpt på att få ner en hel del av dem på pränt och formulera dem så att det kanske till slut blir en bok?? Det skulle vara roligt och en riktig utmaning! En glad positiv roman. Inte en av alla dessa deckare och inte heller en där det bara är en massa elände, utan en glad historia. Tänk att få lov att kunna sitta hemma och jobba! Får se om det kan funka i kombination med mammaledigheten! Planen om handlingen har jag i huvudet! I stora drag...

Nåja, drömmar måste man ju få lov att ha i alla fall, vad vore livet utan dem? Rätt så platt faktiskt!

I lördags var en snorig Maja på kalas hos sin bästa dagiskompis. Temat för kalaset var prinsessmaskerad. Ja alla förstår ju att det blev en succé! Maja lyrisk! Ljusblå prinsessklänning, flera halsband med rosa (plast)pärlor, håret i fläta och så kalasbyxor och finskor. Dessutom läppglans! Och det var hennes eget påhitt! Hon var ju på kalas även förra helgen och då hade tydligen de stora flickorna där läppglans...
Jösses vilken prinsesstjej det blev.
Tyvärr har jag inte tagit något kort på henne där hon är ensam.

I går var vi och hälsade på goda vänner i Boråstrakten. Som vanligt mysigt och som vanligt lika god mat & även chokladtårta! Mums! Och det bästa är att snart ses vi igen, nästa söndag på stämpel och scrapmässan i Partille.

Inga kommentarer: