söndag 11 maj 2008

Söndagstankar

Haft en bra hänryckningens helg. Jobb igår, helt ok. Tokvarmt bara men hyfsat lugnt på fronten. Jag hade telefonen så det var mest rådgivning. Hade fått några Grattis-mejl på jobbmejlen av arbetskompisar för min nya tjänst. Känns gott! Och välkomnande. Det är inte klokt så mycket just det ordet betyder för mig, när någon säger välkommen. Om det så gäller vid olika besök, eller som nu ett "nytt" arbete. För mig är det ett viktigt ord som innehåller mycket, och som jag själv förtsöker att använda ofta. Som i fredags var det vårfest för oss på jobbet. Fest kommittéen hade hyrt en lokal alldeles i närheten av vår bostad. Jag var sen för Jonas hade jobbat länge, jag var där kanske vid niotiden. Men vilket välkomnande. Många kramar och grattis och leenden och glädje. Men det som jag blev nästan tårögd utav var när vår chef ville ha och fick all uppmärksamhet, och berättade att jag fått tjänsten och att hon välkomnade mig in i arbetsgemenskapen! Tur att jag var alldeles röd av solen för jag blev riktigt generad. Hon är en riktigt bra chef, det tyckte jag redan tidigare. Hon är rättvis, och har empati. Jag fick en enorm stöttnig av henne när allt det jobbiga hände i januari. Små mejl, små undringar hur jag mådde. Om jag inte orkade svara i telefonen fortsatte hon inte utan avvaktade ett tag och försökte sedan igen. Hon talade om att tankarna på oss fanns hos henne (och kollegorna). Någon gång stannade hon med bilen och bara pratade en stund, när jag gick på vägen med Morrten. Sånt värmer så otroligt mycket, det är bara så svårt att tala om det för henne, att jag uppskattat det. Hur säger man då utan att det låter fjäskigt? Jag ska fundera på det, för jag vill att hon ska veta.

Annars så hade vi besök av Majas dagiskompis idag och hennes mamma och bror. Mysigt att sitta på altan och fika och prata om allt möjligt!

Imorgon jobb igen! Känns bra!

Inga kommentarer: