onsdag 9 april 2008

Idag har jag fått ett kort...

.... av en gammal god vän.
På utsidan stod:
se
inse
det finns ingenting
som du inte kan göra
Insidan började med Hej Ulle! Så kul att läsa det smeknamnet. Det är bara mina gamla hästkompisar som använder det namnet. Appropå det så var jag häromdan på ICA och handlade och inte förrän tredje gången jag hörde nån ropa Ulle tog jag åt mig, det var två vänner från den tiden som hojtade. Men för att återgå till kortet så var det så rörande fint skrivet. Hon och hennes familj hade tänt ett ljus för vår lillebror i söndags. Sånt värmer i hjärtat. Mycket. Att lite omtanke om än på avstånd kan kännas så bra?
Annars så har dagen varit lugn. Maja var ju lite sjuk igår. Idag ingen temp, lite smågnäll men varit pigg haft aptit och varit full av energi. Vi har kollat på Lotta på Bråkmakargatan (för femtioelfte gången), lekt med dockorna, pärlat pärlplattor, ritat, trätt halsband... puh! Jag beundrar alla dagisfröknar.
Imorgon jobb alltså jobb, Maja får gå på dagis. Ser fram emot min dag på jobbet, ska bli kul! Har några roliga saker att bita tag i. Några samtal som jag ser fram emot att ringa och få dem att se på en sak ur vårdtagarens ögon. Det är inte lätt att vara vårdtagare, och uttrycket att "sjuksköterskan är patientens juridiska ombud" stämmer rätt så bra! Har man ingen annan så är det min sak att se till att det blir rätt vård.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
tack för att du beundrar oss ;) (Jag e ju dagisfröken) =)

Jo med mig är det ok, vi har ju fått pergo utskrivet nu så nu LÄNGTAR jag till mensen=)

KRAAAM