onsdag 19 mars 2008

Karusellen snurrar på

Uppsatsen opponerad och försvarad, nu är vi godkända! Ytterligare 7.5 hp kan läggas till meritlistan... Så otroligt skönt! Men samtidigt, kommer jag att sakna våra stunder ihop. Vi har träffats då och så, pluggat en del, fikat och ätit desto mer men allra mesta kanske suttit och pratat om allt möjligt. Livet. Väder. Händelser och erfarenheter. Så som man gör som vänner. Trevligt och alltid intressant att lära känna nya människor lite mer. Nu resten av terminen ska vi läsa olika kurser men efter sommaren läser vi samma (och sista!!) kurs igen. Då blir det säkert fler gruppuppgifter. Skulle bli förvånad annars. Skolan måtte väl snart svämma över av alla inlämningsuppgifter som lämnas in! Det finns säkert någon pedagogik som försvarar det!

Idag har det varit lite skoljobb igen. Men även rensa-hemma-inför-visningen på fredag. Oj vad mycket man har i skåpen. Allt måste se prydligt ut. Ordning och reda. KOnstigt, på jobbet vill jag ha superordning. Men hemma... tja... inte lika viktigt. Det finns säkert någon diagnos på det. Men jag har rensat och rensat. Satt skorna i rad i garderoben. Satt mjölpaketen i ordning i skafferiet (jag hade fem, 5!! öppnade mjölpaket...) rensat i skräplådan=den översta i köket. Majas leksaker ligger i platsbackar. Böckerna i bokhyllan står i givakt. För att inte tala om alla saker i badrumsskåpet! Parad!

J håller på och röjer i källaren. Det är hans område. Jag är tacksam att jag slipper det!
Som sagt, på långfredag är det visning. Då drar vi till Borås och hälsar på våra goa fina vänner där. Och deras lille gosse. Världens sötaste. Hoppas husaffärerna är klara efter helgen! Skulle vara skönt att bocka av projekten, ett efter ett. Men märkligt, det dyker alltid upp nya! Vi har i alla fall lagt ner att vi ska hinna renovera "uthuset" till det nya huset. Tanken var att vi skulle fixa till det och bo där medan stora huset renoveras. Uthuset är ett gårdshus på två våningar som ska bli två lägenheter. Men möjligheten att få renoveringshjälp över sommaren för inflytt 1/9 är nog minimal. Därför kommer vi att bo i min brors hus, ett stenkast från vårt nya. Så slipper vi den stressen! Det blir toppen! Men våra prylar och möbler får magasineras under tiden. Som sagt, projekt!

Vi är förresten kattvakter också. Åt min brors katt Ida. Hon och Morrten har inte hälsat ännu... får väl se OM de får det alls.

Inga kommentarer: