söndag 10 februari 2008

Söndag kväll


lite off. Och lite ledsen ikväll.

Det har varit en händelserik helg, i alla fall med mina mått mätt sista tiden. Samtal på sjukhuset på fredagen. Därefter besked om att gossen nu är spridd och finns på nära håll. Bita ihop och sedan kalas på fredagskvällen. Dop för liten sötnos på lördag.
Efteråt via min bror och hämta hans yngste son, fast ändå en stor kille på 11 år (Maja impad "A är min kompis") som skulle vara hos oss över natten. Jag har lärt mig många nya ord som "typ" i varje mening, "dissad" (=spolad), "asmobbad" (=om nåt som är jättfult), "fjolligt" (=nåt man skäms för tror jag)... Känner mig helt plötsligt som en rätt så gammal faster! Fattar ingenting! Idag har Maja och jag kört tillbaka kusin A hem igen. Han sa att detta var den roligaste helgen hittills 2008!! Det var väl ett gott betyg?? Även om året ganska precis har börjat...

Dopet var vackert. Trevligt efteråt. Även om det stundtals var rätt jobbigt, så övermästrades de känslorna av att få träffa den alldeles nydöpta pojkens föräldrar. De är otroligt varma och jag tycker om dem. Väldigt mycket. Jag har saknat dem men faktiskt tänkt på dem så gott som varje dag när jag ser på mitt fina halsband jag fick i höstas av dem. Ett halsband med en silverbricka som det står Maja på. Jag bär det. Alltid. Jag funderar på att köpa en bricka till att hänga på, en för lillebror.
Skulle behöva en dos energi och nåt att göra, med händerna. Prestera något som kräver min koncentration. Tankarna får inte tillåtas ta överhand. Orkar inte det.

Inga kommentarer: