onsdag 30 januari 2008

Onsdag...


Snart kommer J hem igen. Tänk så man kan längta efter en annan människa! Och vilken oro man kan känna. Numera. Han har varit i Tyskland, har kört bil. Startade igår morse. Många mil på autobahn... ännu mer oro! En massa tänk om far i skallen! Ser på någon sida här på nätet att det råder blixhalka, huvva! Sms om det till J, "kör vackert!" Han ringer tillbaka och lovar!

Har försökt att sysselsätta mig dessa dagar. Idag har jag varit flitig och skrivit på bakgrunden i uppsatsen. Rätt så kul faktiskt! Jag har även pratat med den diakon vi träffade på sjukhuset innan allt det hemska satte igång. En vänlig man som då undrade hur vi ville göra efteråt. Vi kom fram till att vi ville att liten skulle spridas i minneslunden i vår stad. Idag ville jag veta hur det gick men han hade inga besked att ge. Det var ännu inte klart. Men han lovade att höra av sig så fort han fick veta något. Det tror jag på. Kom att tänka på en sak idag. Om det blir affär av med det där huset vi la bud på, men som inte är klart ännu, så kommer jag att kunna se minneslunden varje dag.
Hade en läkartid på sena eftermiddagen idag men den gav inte så mycket egentligen, det var en stafettläkare jag träffade som ju inte kan följa upp, och inte vill (med rätta) ta något ansvar för mitt kommande väl och ve. Gör ett nytt försök i morgon för att få en planerad tid till någon av de fasta läkarna. Jag fick en veckas respit och jag hoppas att det ska finnas en tid någonstans till mig under den tiden.
M var hos mormor och morfar under mitt sjukhusbesök. När jag kom stod alla (jättemånga) kastruller och grytor utspridda på hela köksgolvet. M lagade mat, storkok! Morötter i en kastrull, korv i en annan. Och så kaffe i en tredje, och... Vilken fantasi! Dessutom måste man ju ha grytlappar eftersom kastrullerna såklart är vanna (=varma). När vi kom hem blev det en tur i badkaret, efter det smörgås och yoghurt och så i säng. Tror det dröjde två minuter innan John Blund kom. Jättetrött. Hon vaknade redan kvart över sex i morse och en hel dags lek på dagis sätter sina spår...

Igår var M och jag och hälsade på hos kusinerna, eller i alla fall några utav dem! Vi fick god citronkaka och lika gott kaffe. M tyckte nog att yngste kusinen var lite väl busig. Om honom pratade hon sedan hela kvällen "han gjorde si och han gjorde så... ajaj" Nyttigt för fröken M! Hade också en givande pratstund. De där kusinerna har en väldigt klok mamma som stöttar och kommer med små kloka inflikar, egna erfarenheter och ren skär vänlighet. Det gör gott i hjärtat. Att broren är som han är, är inget nytt!! Fokus :-)
Btw! (Såg en ooootroligt häftig lampa hos dem igår, se på bilden ovan. Stal idén rätt av och har nu beställt en sådan på nätet. Så så fräck är jag! :-) Designern heter förresten Tove Adman, kolla in länken: http://www.designonline.se/Trademarks/sek1/Tove+Adman )



Fick några klokord av kusinernas mamma på mejlen idag, tagna ur Profeten:

"somliga av er säger: Glädjen är större än sorgen och andra säger Nej sorgen är störst. Men jag säger er att de är oskiljaktiga. De kommer tillsammans, och när en av dem sitter ensam med er vid ert bord, minns då att den andra sover i er säng..."


samt


"Ju djupare sorger gräver i er själ, desto mer glädje förmår ni rymma"

1 kommentar:

Anonym sa...

De där klokorden stämmer så väl in på det jag har känt efter det som hände. Tack för att jag fick kika in i din blogg!!
kram!