fredag 21 december 2007

Dan före dan före dan före dopparedan :)

Börjar få lite julkänsla, julklapparna är inköpta och ivägskickade, julkorten postade... får ju också själva så fina julkort till familjen i brevlådan. Mysigt! Bland annat ett av min kära vän Rimna (titta här nedan, vi fick det som jag tyckte var såååå fint i hennes blogg, TACK)



Vi fick också ett julkort av sambons släkt långt uppe i norr, i en by som jag inte kan uttala och absolut inte vet hur det stavas, nånting likt Liehittäjäde. I alla fall, de är samer och har en hel drös med renar. I våras (ellernärnudeföds...) föddes en kalv (heterdetså?) som var liten och tunn och som nånting hände mamman... de döpte henne till Miranda och hon fick bli en tamren, hon får bland annat komma in i huset!!! har fint halsband på sig och följer matte överallt, ett kort på dem fick vi också idag, roligt!!

Fick besked från trippeltestet av barnmorskan i veckan också och det visade mycket liten risk för kromosomfel hos barnet, det känns bra. Väljer att inte göra fostervattensprov, kanske kan börja njuta riktigt av graviditeten nu då... v 16, och jag mår toppen! Lite tröttare än vanligt men allt illamående har gått över. Nu är jag 'bara' konstant hungrig...
Har jobbat som en tok i veckan, mitt distrikt plus ett till vars sjuksköterska varit sjukskriven, och kommunen är som den är, det sätts inte in vikarier för så 'kort' tid, jaja samtidigt är det ju kul att ha och göra och jag försöker att inte stressa, jag kan inte mer än att jobba! Eller hur?

Inga kommentarer: