söndag 15 maj 2011

Spöregn!

Fast inte vid sjutiden i morse, då ringde klockan och jag sprätte (maasade mig likt en sengångare) upp ur sängen, pigg (astrött, ville vända mig och somna om) hoppade (drog och slet) jag i mina löparbrallor och resten av kitet inklusive mina sköna dojjor, kopplade vovve och gick min runda. Ljudbok i öronen. Jag hann inte långlångrundan, men långrundan blev det. Otrolig skön start på dagen. Snabb frisk runda. Blåste svinkallt i motvinden, skulle varit skönt med både mössa och handskar bitvis. Men man är ju viking... :) När jag kom hem stod frukosten på bordet. En söndag kan knappast börja på bättre sätt!
Sen började det regna...
Mulle i spöregn, tur att jag fick sitta inne och rita med Anna i stället!
De kom hem en dryg timma tidigare än planerat från skogen.

Barnvakt kom, vi åkte till Brygghuset i Fiskebäckskil, och njöt av brygglunch. Ja alltså inte ute på bryggan denna gången, utan inne på restaurangen, utomhus spöregnade det. Fortfarande. Fantastisk miljö vid Brygghuset, underbar mat. Det finns ett förrättsbord med olika sillsorter, gubbröra, matjestårta på kavring, tunnbrödsrullar med lax, gravad lax, ägg...med mera! Jag provade en ny sorts sill. Den lät lite mysko därför var den ju tvungen att testas och den var fantastisk. Inlagd sill med chilli och hjortron. Mmm! Starkt och sött, till lite salt sill. Himmelskt. Till lunch Vallenbergare. Hoppade fisk idag. Skippade dessert. Efter maten lite shopping på köpcentret i Uddevalla. Kul, tyckte jag i all fall ;) (jag fick dessutom såna otroliga komplimanger där av en ingift 'släkting' eller vad jag ska kalla honom, att jag blev alldeles generad. Herregud så ovant!)

Väl hemma i the big city, fika hos vänner som står mitt i sin renovering, huvvaligen! Hem, dusch av två tjejer. Den ena fortfarande med idomin i håret, hur i hela friden får man bort det? Jag har tvättat många många gånger, men det går inte ur! Jaja. Imorgon dagis! Ingen mer magsjuka! *peppar peppar* så jag hoppas att jag får packa lilleman i vagnen och ta min långlångrunda.

Men nu är det ju för sorgligt, jag sitter här ikväll, nytränad i träningskläder och borde väl egentligen göra mig klar för natten. Men fastnade vid tvn, och lipar som bara den! Filmen jag fastnade vid är p.s. I love you. Den är ju så ledsam, samtidigt som den är urgullig och inger hopp, mitt i eländet. Pinsamt! Att jag ska vara så blödig ;)

Imorgon en ny vecka! Kan ju bara bli toppenbra! Eller hur!

........................

Dagens:
Ordningen återställd!
Morgonpowerwalk, prick 9 km.
Kvällsträning på CTn, 70 minuter och 2.0 mil. Lugnare tempo än härom dagen, segdrog. Lätta ben!
JÄTTEnöjd!!

Inga kommentarer: