tisdag 17 maj 2011

Det blir inte alltid som planerat!

Jag trodde att jag skulle ha jobbat ikväll. Dagen lades upp efter det. Fick hem J tidigare för att ta över AB la familia i god tid. Från solstolen på eftermiddagen skickade jag ett sms till kollega och vän eftersom jag hade för mig att det var hon och jag som skulle jobba ihop, men som det kontrollfreak jag är, ville jag veta. Jo så var det fick jag till svar. En halvtimma senare fick jag telefonsamtal från samma kollega, hon hade redan börjat jobba, och sa att det kommit en annan vikarie. Och att det stod olika namn i pärm och på tavlan. Mitt namn på ena stället och ett annat namn på det andra stället. Med andra ord, dubbelbokat. Hur skulle detta lösas, jo enligt ansvarig boss, skulle den kollega som redan hade kommit få åka hem. Hon har fyra mil enkel väg och kände inte alls för att åka hem. Förståligt! Så jag blev ilsk och struntade i alltihop. Jag tänkte först åka upp, bara för principens skull. Men äh jag orkade inte. Struntade i det. Lät ilskan rinna av, onödig energitjuv.

Imorgon ska jag till Norge och gå bredvid på ny avdelning. Spännande och jättekul. Åker tidigt och kommer gå dubbelpass, slutar tio och kör sen hem. Jag gissar på en intrycks-trött Ulrika imorgon kväll! Jag hoppas mycket på denna avdelning och jobb. Tror det kan funka! Och kommer att ge mig akuterfarenhet.

Morgonen idag började med promenad, trots att jag egentligen tänkte köra hemmadag och CT-tramp när Axel sov. Molnen såg dessutom väldigt regntunga ut. Men jag mötte en väninna vid dagis, hon skulle ta en rejäl runda och ville gärna ha sällskap! Jag och Axel hängde med. Skönt! Sedan gick dagen i de vanliga spåren: tvätt, dammsugaren, matlagning, Axel, dagishämtning, solstolen en stund och sedan... Just det ja, inget jobb. Istället tramp framför tvn. Inte heller helt fel!


..............
Dagens:
Morgonpromenad, full fart! 9.72 km. Skönt!
Kvällstramp på CTn: 70 minuter och 2.26 mil. Sista milen i högt tempo. Känns att nåt har hänt med konditionen. Jag orkar öka tempot och kan hålla farten länge. Flås finns liksom ork i benen. Härlig genomkörare!! längtar ut till löparspåret, torsdag kanske? Imorgon vilodag och korridortramp.
50 situps.

Inga kommentarer: