torsdag 15 juli 2010

Barnledig!

Ja igår var vi det. I alla fall från de två äldsta. Vi har äntligen fått 'tag i' världens goaste barnvakt. Det funkar jättebra med henne och barnen som bara älskar henne!
Därför fick yngste yngen och Jonas och jag tillbringa några timmar tillsammans med goda vänner på Pråmen. Pråmen är en restaurangbåt här i stan. Mysigt och gott och så otroligt skönt! Men det kändes som att vi glömt något/några hela kvällen! Detta var första gången vi varit barnlediga en kväll!

Jag beställde in gratinerade kräftor i olja som jag proppade i mig till förrätt. När jag väl doppat brödet i det goda (!) feta flottet fick jag reda på att det var olja OCH smör blandat! Smör kommer från mjölk som kommer från kossan och som alltså innehåller komjölksprotein! Shit! Axels mage! Men när skadan ändå redan var skedd blev det dessert efter att lammribsen var uppätna. En creme bryllé blev det också (jag vete 17 hur man får fram tyska u??) det var gudomligt gott! Sen har lillemannen fått ersättning hela natten. Men se det gick han inte med på! Jäklar vilken natt vi haft! Han har skrikit! Och skrikit! Och skrikit! Så gott som hela natten. Han har varit riktigt urförbannad eftersom han inte fått ligga där i mammas säng och bli serverad bröstet liggandes som en passja (stavning??) och blivit vänd på till andra sidan när bröstet är tomt, för att där bli serverad nästa fullproppade måltid, som han blivit varenda natt hittills i hans lilla liv. Gaaah så bortskämd han är! Och gaaah så fruktansvärt trött jag är. Unge!! Man ska ju sova på nätterna... detta måste jag försöka ta tag i! Få nån ordning på allt. Med Maja och Anna hade vi rutiner med förmiddagssömn och eftermiddagssömn, lite gnäll på kvällen innan dags att bli proppad med mat och sen sova för natten. Men med denna lille prinsen så går det inte att få till det. Jag fattar inte vad jag gör... eller inte! Råd emottages gärna!!

Inga kommentarer: