fredag 5 juni 2009

ZzZzZz...


...denna mamman går mest omkring som i ett zombieliknande stadie de senaste två dagarna. Igår behagade lilla Annapanna att vakna 03,30. Ja det är rätt, halv fyra öppnades de små blå och det var lögn att försöka få henne att somna om. Det var 'bara' att masa sig upp till soffan, lägga ut stor filt på golvet peppra den med leksaker och ratta in något på TVn och börja glo där. Usch!! Igår var även Maja hemma och ledig från dagis, så jag kunde ju inte passa på att sova när Anna väl behagade det... jag hade noll tålamod och en ultrakort stubin. Ingen alls bra mamma!

I natt vaknade Anna först vid 24 sen ompade hon resten av natten fram till klockan fem då det inte gick längre. Upp och samma procedur som morgonen före. Jag hatar att stiga upp så tidigt! Jag gör verkligen det, oavsett orsak så är det tortyr för min kropp. En sak är om man får sova ostört utan uppvaknande fram tills dess, men att vara aptrött redan innan och veta att det inte är någon idé att ens försöka få henne att somna om, ja då är till och med citroner söta i jämförelse mot mitt humör...

Nog om gnäll, nu ska jag strax lägga lilla trollet för förmiddagsvilan, inklusive mig själv. (att de håller på med en stor grävskopemaskin, traktor och lastbil två meter från den vägg där jag har mitt huvud i sängen tänker jag försöka att bara ignorera)

I dag fyller pappaJ år. Får se vad jag hittar på sen, nåt tårtaktigt blir det väl, och någon liten present. Fantasin är inte på topp!
........
Tillägg:
nu två och en halv timmas sömn senare, med gula proppar i öronen, känns det bättre! Nog 17 ska pappaJ få en present och tårta!! :-)

Inga kommentarer: